Нові транспортні маршрути і розв’язки, спорудження паркінгів, якісний ремонт доріг замість розкрадання автентичної бруківки, електронний квиток, який має бути дешевшим для львів’ян, – усе це потрібно робити у комплексі, щоб «розкоркувати» Львів.
Про це заявив Олег Синютка, народний депутат і кандидат на голову Львівської ОТГ від «Європейської Солідарності», під час пресконференції у Львівському пресклубі, пише DailyLviv.
– Корки, неякісний громадський транспорт та його дефіцит, відсутність достатньої кількості парковок. Ці проблеми не просто не вирішуються, а наростають як лавина. Якщо і далі зволікати, то Львів просто зупиниться в суцільному заторі і не зможе розвиватися далі. Це буде ударом по розвитку міста, адже економічний добробут залежить від мобільності міста, – сказав Олег Синютка.
Олег Синютка, який від 2007 до 2014 року працював першим заступником міського голови Львова Андрія Садового, вважає, що влада нині не має чіткої транспортної стратегії, а діє непрофесійно і хаотично: не для комфорту людей, а для власного піару і створення ілюзії, ніби місто намагається розв’язати проблему. Він наголосив, що мер і його команда не виконують ті стратегічні документи, які були розроблені фахівцями раніше:
– Зокрема, ігнорується ключовий у цьому питанні документ – генеральний план міста, який прийняли у 2010 році. Але замість запланованих паркінгів і розв’язок будують багатоповерхівки. Близько 60% дозволів на будівництво, які мерія надала від 2015 до 2019 року, не відповідають генплану. І нині ми за це розплачуємося, годинами стоячи у заторах, – пояснив Олег Синютка.
Він нагадав, що починав будівництво трамвайного маршруту на Сихів, протяжність якого тоді планували зробити значно більшою, а не завершити вже на проспекті Червоної Калини (Сихівській «Санта-Барбарі»). Нагадав, що ще 2014 року розробив з командою ввесь пакет рішень та документів для запровадження електронного квитка і, звільняючись зі своєї посади, залишив їх у мерії.
– Потрібна була лише політична воля очільника міста, щоб впровадити це рішення. Але мер і його група впродовж уже 6 років не завершили цього проекту. Причина проста: некомпетентність, нехтування проблемами львів’ян і концентрація на вирішенні власних інтересів, – сказав Олег Синютка.
Для вирішення проблеми транспортного колапсу Олег Синютка запропонував такі кроки:
•Розбудова трамвайних маршрутів. Ми побудуємо трамвайні маршрути за напрямками: мікрорайон Шевченка-Рясне-2, вулиці Личаківська-Пасічна, Замарстинівська-Лінкольна-Галицьке перехрестя.
•Розвиток екологічного та дешевшого електричного транспорту – закупівля тролейбусів і збільшення тролейбусних маршрутів. Зокрема на вул. Галицьке перехрестя (з перспективою продовження маршруту до Дублянів), вул. Дж. Вашингтона – Пасічна.
•Вул. Стрийська – до кільцевої дороги (ТРЦ «Кінг-Крос»), а також з’єднати Сихів із вулицею Стрийською шляхом добудови вулиці Вернадського та одночасно впровадження тут тролейбусного маршруту.
•Лінія через центр, щоб з’єднати вулиці Галицьке перехрестя і виїзд на вулицю Зелену.
•Розвиток електротранспорту дасть змогу розвивати львівського промислового виробника – концерн «Електрон».
•Спорудження Північної об’їзної міста та розширення існуючих частин. Це дозволить створити якісне сполучення всіх населених пунктів у рамках Львівської ОТГ, а також розвантажити Шевченківський район від транзитного вантажного транспорту.
•Запровадження електронного квитка. На першому етапі буде в короткі терміни запроваджено єдиний абонемент на ввесь громадський транспорт (щоб дати можливість користуватися автобусами, тролейбусами і трамваями).
При цьому Олег Синютка наголосив, що пенсіонери і школярі мають використовувати своє право на пільговий безкоштовний проїзд, а для жителів Львова проїзд має бути дешевшим, ніж для гостей.
•Будівництво багатоповерхових паркінгів у межах малого кільця.
•Будівництво підземних паркінгів у центральній частині міста.
•Будівництво нових доріг:
•від кільця Наукова-Кульпарківська до вулиць Любінська та Ряшівська; ця дорога, за словами Олега Синютки, була готовою на дві третини ще 2014-го року. Чому мерія за 6 років нічого не зробила – невідомо.
•від проспекту Червоної Калини до вул. Вернадського та продовження до вул. Княгині Ольги;
•з’єднання вул. Пасічної з дорогою на Винники, щоб оминути перехрестя вулиць Пасічної та Личаківської;
•дорога з Рясне до Левандівки і з’єднання з вул. Городоцькою та Ряшівською;
•продовження проспекту Чорновола до північної об’їзної, щоб вирішити проблему мікрорайону Малоголосківська.
•Проведення аудиту ремонту вулиць Шевченка і Бандери, щоб припинити розкрадання коштів. Завершення ремонту цих вулиць разом з їх розблокуванням на зимовий період.
•З’ясування зникнення бруківки з реконструкції рлощі Двірцевої та вул. Чернівецької.
• Аудит комунальних підприємств на предмет їхньої збитковості і реорганізація збиткових КП, усунення монополії і однакові умови для підрядників, які ремонтують дороги.
Швидке запровадження цих пропозицій дозволить за короткий час звільнити місто від заторів, збільшити мобільність мешканців, а отже сприяти його розвитку міста, вважає Олег Синютка.
У Львові назвали, скільки насправді трамваїв, тролейбусів, автобусів потребує місто у 2020 році.
Відео: Львівський пресклуб