Ухвала Львівської міської ради від 2010 року за №3165 передбачає, що всі приміські маршрутки з Пустомитівського напрямку повинні мати кінцеву зупинку у Львові за адресою: вулиця Городоцька, 112, тобто – приміський залізничний вокзал. Ця ухвала донині не скасована.
Однак керівники міського транспорту Львова з міської Ратуші самочинно перенесли цю зупинку на автостанцію на вулиці Семена Петлюри. Отож, якщо маршрутки не повернуть за адресою, яка зазначена у згаданій вище ухвалі, то громадські активісти звернуться до суду. Термін на виконання міською владою цієї вимоги – до 1 листопада.
Про це сьогодні, 27 жовтня, під час прес-конференції на тему: “Як мешканці Пустомитівського району примусять владу Львова повернути приміські маршрутки на Приміський вокзал”, заявив депутат Пустомитівської міської ради Андрій Жидачек.
За його словами, сьогодні активісти передали міській владі Львова петицію, яка містить кілька вимог: до 1 листопада повернути маршрутки всіх приміських напрямків на ті автостанції, на яких вони зупинялися до 1 жовтня; створити робочу групу з вирішення цієї транспортної проблеми; протягом трьох днів знайти рішення; якщо до цих вимогне дослухаються у Ратуші, то ініціатори акції подадуть до суду згідно із законодавством України.
– Зупинку (кінцеву – ЩЛ), де зараз зупиняють маршрутки, навіть автостанцією назвати неможливо. Там нема де сховатися від дощу, дорожнього полотна немає, то все яма на ямі, зараз, коли йшли дощі, то доводилося перескакувати через ями, аби добратися до міської вже маршрутки, – розповідає Андрій Жидачек.
Він також нагадав, що коли визначали тарифи на перевезення, то в формулі розрахунку була протяжність маршруту в кілометрах. Отож, тепер мешканців приміських населених пунктів надурили ще й на гроші.
– Відстань від приміського вокзалу у Львові до Пустомитів – 19 км. За проїзд пасажир платить 8 гривень. А ось відстань від станції на вулиці Петлюри – на 5 км менша. Проте ніхто не перерахував тариф у бік зменшення. Пасажир змушений платити ті ж 8 гривень, а до того ще й оплачувати по Львову проїзд двома-трьома міськими маршрутками. А це ще додаткові кошти. Наприклад, мешканцю Щирця доводиться витратити майже 35 гривень на одну поїздку до Львова і додому, – рахує депутат Пустомитівської міської ради Андрій Жидачек.
Ці слова підтверджує і студентка ЛНУ імені Івана Франка Василина Шевців.
– Раніше я їхала до університету маршруткою до привокзального вокзалу. А потім йшла собі пішки на пари. А тепер їду до Кульпарківської, а далі – як пощастить. Тролейбус не завжди ходить, або й може стати на півдорозі, – скаржиться вона.
Народний депутат Богдан Дубневич вважає, що міська влада Львова може не чекати до 1 листопада і хоч сьогодні дати вказівку дозволити приміським маршруткам знову їздити так, як вони їздили до жовтня.
– Я би не хотів, щоби мешканці знову перекривали міжнародні траси, тому що це створює незручності всім. Але від сьогодні ми заходимо в переговорний процес, щоби вирішити це питання, – сказав Богдан Дубневич і уточнив, що у перемовинах беруть участь представники всіх п’яти приміських районів, чиїм маршруткам змінили кінцеві зупинки у Львові.
За словами Богдана Дубневича, мешканці приміських районів погоджуються, щоби Львів закупив нові комфортабельні автобуси, які будуть їздити до найвіддаленіших населених пунктів приміських районів. Але доки цього не буде зроблено, вони вимагають відновити їм ті маршрути, до яких вони вже звикли.
– Люди хочуть добратися до свого місця праці зручно, а не їхати вдвічі довше і платити вдвічі дорожче, – каже народний депутат.
Самі ж перевізники зізналися, що якщо вони заїжджатимуть на приміський вокзал у Львові, то їм за це погрожують штрафом – 1750 грн. Тому найбільш кмітливі перевізники замінюють номер маршруту табличкою «нерегулярні перевезення» і знову приїжджають на свою стару зупинку, звідки забирають пасажирів. Щоправда, донині про це знали лише втаємничені.