Кандидати у народні депутати порушують законодавчі вимоги щодо агітації. «Виборче законодавство передбачає, що агітація має проводитись виключно за кошти зареєстрованих виборчих фондів. Та дехто знайшов прогалини в законодавстві і веде агітацію, не називаючи назв партій, кандидатів, хоч вони є на білбордах», – повідомила 9 серпня на засіданні у Прес-клубі Оксана Дащаківська, виконавчий директор Комітету виборців України.
Якщо слідувати логіці закону, каже експерт, незареєстровані кандидати до парламенту фактично не мають права розміщувати свої агітматеріали. Натомість ряд політичних сил намагаються перехитрити закон. Це, за її словами, і партія Наталії Королевської, і Об’єднання опозиція, яка використовує замість назв партій гасло «Нас єднає мова».
«Цікаво спрацював «УДАР» – з одного боку обличчя вирізано, але білборди залишаються. Натяк для виборця завжди має місце… В маршрутках, у громадському транспорті «УДАР» продовжує рекламуватися, хоч прямо заборонено законом… Суперечливий момент в законі: «Народний контроль» – громадські приймальні від партії «УДАР» – зображення кандидата Дмитра Добродомова залишається, хоч питання, чи виборчий фонд створений, залишається відкритим», – сказала Дащаківська.
Вона назвала таку ситуацію змовою сильних кандидатів, адже ніхто з них у цьому контексті не реагуватиме на порушення іншого.
Водночас член координаційної ради Громадянської мережі «ОПОРА» Олександр Неберикут зауважив, що кандидати у нардепи не бояться порушувати закон у питаннях агітації, оскільки зняти з реєстрації їх через такі порушення не можна.
Як інформував ZAXID.NET, нардеп Тарас Стецьків вважає, що у селах кандидати до ВРУ купуватимуть виборця за гроші, а у містах – задурманять рекламою.
Водночас експерти стверджують, що якщо раніше агітація обмежувалася продуктовими пайками, то тепер в подарункових наборах є сертифікати на парфуми, ліки, отрута проти колорадських жуків, зимові шкарпетки і конверти з грошима.
Нагадаємо, 30 липня в Україні стартувала парламентська передвиборча кампанія.