15 відсотків громадян не вважають, що тисяча гривень, це – дорого за політ. Понад п’ять відсотків осіб готові віддати за квиток на літак до двох тисяч гривень. І тільки півтора відсотки українців готові заплатити за комфортний переліт до п’яти тисяч гривень.
Про це сьогодні, 6 грудня, під час круглого столу на тему: «Як відкривати небо: досвід Львова, Грузії, Молдови», який відбувся у Львівському прес-клубі, повідомила виконавчий директор ГО «Європа без бар’єрів» Ірина Сушко.
Вона нагадала, що правом безвізової подорожі до країн ЄС скористалися понад 340 тисяч осіб. При цьому, біометричних паспортів видано майже сім мільйонів.
– І, мабуть, якби не складнощі в отриманні цього документу, можливо, що кількість громадян, які відвідали ЄС в рамках безвізу, була би вищою. Хоча майже 9 відсотків українців планують оформити паспорт до кінця року. Ще 25 відсотків – пізніше, – говорить експерт.
Також, згідно з опитуванням, 12 відсотків українців виїжджали за кордон за останні два роки. І лише третина з них були за кордоном більше одного разу. 20 відсотків планують таку подорож наступного року. Саме тому активісти вирішили з’ясувати, якому транспорту надають перевагу в подорожах українці, та чи готові вони економити час за допомогою авіаперельотів.
– Майже половина з тих, кого ми опитали, відповіли, що обираючи квиток на літак, вони звертають увагу на низьку вартість квитка. Але їм також важливе пряме сполучення та комфортність умов польоту, – за її словами, українці також зважають на відгуки про авіакомпанію, можливість замовити квитки інтернетом та на знижки для постійних клієнтів.
Дослідження показало, що 12 відсотків громадян готові користуватися авіаційним транспортом, хоча раніше ніколи не літали. А 13 відсотків уже спланували собі такі перельоти з новими бюджетними авіакомпаніями.
Єдина перешкода – не у всі країни ЄС літають лоукости.
Радниця міністра інфраструктури Наталія Джевага запевнила що уряд не очікує на те, коли ЄС підпише з Україною Угоду про Спільний авіаційний простір, а вже звернувся з листом до Європейської комісії з питань мобільності та транспорту з проханням посприяти та зняти обмеження для здійснення авіаперевезень між Україною та ЄС до часу підписання угоди.
– Майже через тиждень ми отримали відповідь, в якій нам висловили підтримку і пообіцяли досягти домовленості щодо зняття обмежень у кількості перевізників, маршрутів, частоти рейсів. Нам повідомили, що Європейська комісія підготує листа до всіх країн з проханням сприяти України та погоджуватися укладати двосторонні угоди. Проте цей лист буде мати лише рекомендаційний характер, – зауважила вона.
За її словами, Україна має домовленості щодо авіасполучення з Болгарією, Грецією, Естонією, Іспанією, Литвою, Люксембургом, Польщею, Румунією та Словаччиною. Частково лібералізовано сполучення з Данією, Латвією, Кіпром, Словенією та Італією.
– Залишається тільки кілька країн, з якими треба працювати. Державіаслужба 31 жовтня надіслала листи Австрії, Бельгії, Чехії, Німеччині, Угорщині, Португалії, Нідерландам, Швеції та Великобританії з пропозицією усунути обмеження. На сьогодні також немає угод з Ірландією та Мальтою. Ми попросили МЗС провести переговори з цими країнами та повідомити нам, чи вони готові до співпраці, – радниця міністра інфраструктури вважає, що якщо не буде підписано єдиної угоди з ЄС, то можна підписати з кожною країною окремо.