Це – транспортні компанії, а не мобільні додатки, як вони себе позиціонують. Відтак, компанії мусять пройти процедуру офіційної реєстрації і сплачувати податки до бюджету міста. Однак є підозра, що цих перевізники покривають можновладні особи, через що вони безперешкодно працюють в Україні, і зокрема на Львівщині, із порушенням законодавства.
Про це говорили на засіданні «Як необліковану готівку від пасажирських перевезень на Львівщині перекласти в бюджети ОТГ?» у Львівському пресклубі, пише DailyLviv.
– Ще 2017 року верховний суд ЄС виніс рішення, що Uber не є мобільним додатком, а повіноцінною транспортною компанією, – розповів Андрій Корчинський, голова Асоціації вільних профспілок автотранспортників України. – А тому він повинен у тих державах, де працює, реєструватися як транспортна компанія і виконувати всі відповідні вимоги, у тому числі й сплату податків. З Австрії ця компанія вже пішла, з Італії також – бо їм невигідно працювати за правилами. Але у Львові і Uber, і Bolt, і Uklon почуваються дуже комфортно. Вони не платять ні копійки до бюджету міста, зате водії купують у них патенти від 500 грн. Вигідно!
За словами Андрія Корчинського, профспілки подали три різні законопроєкти до Кабміну з тим, щоб змусити цих іноземних резидентів поважати українське податкове законодавство. Але у Києві ці пропозиції вперто ігнорують.
– Ми наполягали і наполягаємо, щоб була тільки місцева реєстрація, тільки місцеві податки. Але міністр інфраструктури Владислав Криклій дав зрозуміти, що цього ніколи не буде. З ним взагалі неможливо на цю тему говорити, надто він вже любить і підтримує ці компанії, – сказав Андрій Корчинський.
На думку Тараса Греня, заступника голови Львівської ОДА, змусити ці компанії працювати у правовому економічному полі доволі складно. Адже законодавство України має «шпаринки», які дозволяють безперешкодно розвивати такий бізнес і ухилятись від сплати податків.
– Я глибоко сумніваюсь, що пан Криклій особисто лобіює інтереси Uber чи Uklon, бо це просто йому не під силу. Але є певні системні відносини, і навіть міністр не може щось змінити. На сьогодні це зробити – нереально. Без системних змін у законодавстві, – констатував він.
Необхідно насамперед законодавчо сформувати відповідальність у частині легальних перевезень, пояснює Тарас Грень. Чітко прописавши пункти з реєстрації, працевлаштування, податків до того місцевого бюджету, де працює компанія. Але якраз із цими положеннями у нас є проблема на законодавчому рівні.
Учасники засідання зійшися на думці, що така діяльність створює умови для нечесної конкуренції у сфері перевезень таксі.
– Працювати в компанії, зареєстрованій у Львові, яка сплачує податки, або ж відкривати ФОП стає невигідно, – підсумував розмову Юрій Бунь, доцент Львівського медичного інституту, кандидат на посаду міського голови Львівської ОТГ. – Водії помалу один за одним переходять до цих «мобільних додатків». І підприємці, які хочуть працювати чесно, не витримують конкуренції й банкрутують. Це – неправильно, правила мають бути однакові для всіх.
“Чорну касу” перевезень облікують: наступного тижня на Львівщині розпочнуть процес запуску електронного квитка.
Львівський лікар пропонує впровадити соціальну картку для громадського транспорту і монорейк.
Відео: Львівський пресклуб