Прес-клуб

У гіперлокальних медіа Львівщини вдвічі частіше стали вживати фемінітиви

Упродовж 11 – 17 жовтня відбувся п’ятий, заключний етап гендерного моніторингу публікацій гіперлокальних медіа Львівщини.Експертна група Львівського пресклубу проаналізувала матеріали десятьох гіперлокальнихмедіа регіону – п’ять друкованих видань («Відродження», «Воля народу», «Голос відродження», «Народна думка», «Новини Прибужжя») і п’ятьінтернет-видань («ГолосСокальщини», «Джерела Трускавця», «Лайфінфо», «Сайт Стрия 245.ua», «Яворів інфо»). За цей період було проаналізовано – 254 матеріали (75 – у друкованих, 179 – в онлайн-медіа).

У локальних медіа ЛьвівщиниCOVID-19 продовжує зменшувати свій вплив на тематику видань. Зокрема у жовтні корона вірусу було присвячено 14% від усіх інформаційних матеріалів (серпень – 16%): в  друкованих медіа – 8% публікацій, в інтернет-виданнях приділяли цій темі більшу увагу – 18%.Переважна більшість матеріалів про коронавірус –  це безособові статистичні даніпро нових хворих від комісій ТЕБ та НС Львівської області і офіційні повідомлення МОЗ України.

Коментували ситуацію з COVID-19 здебільшогочиновники від медицини всіх рівнів, серед яких переважали чоловіки.Зокрема, у друкованих виданнях, героями і експертами матеріалів стали винятково чоловіки (100%) у інтернет-медіа – до експертної думки жінок зверталися лише в кожному шостому випадку, а чоловіки як герої публікацій, як і в друкованих виданнях, отримали абсолютне лідерство (100%).

Незважаючи на те, що моніторинг локальних медіа у жовтні збігся з активною фазою виборчої кампанії до органів місцевої влади, у яких, беруть участь велика кількість жінок – громадських діячок, активісток, волонтерок і чинних політикинь, однак на присутність жіноку друкованих ЗМІ це аж ніяк не вплинуло. Радше, навпаки, у жовтні спостерігалося зниження жінок-експерток, у порівняні з серпнем, в 1,7 раза – 17%, щодо жінок-героїнь, то їхня присутність збільшилася на одиницю – 28,5%.

Найбільше жінок-героїнь і жінок-експерток у газетних матеріалах було на тему соціальної політики (100%). Найвищий відсоток героїнь – у темах волонтерства  та інше (100%), культури (51%), бізнесу (50%).Абсолютно відсутні жінкивпублікаціях про медицину, війну, довкілля, кримінал тощо.

У трьох газетах  – «Відродження», «Воля народу» і «Голос відродження», не зафіксовано жодної жінки яка би висловлювала свою думку, кого би цитували. У газеті «Народна думка» зафіксовано однакову кількість експерток і експертів. Найбільше жінок-героїнь спостерегли в газеті «Новини Прибужжя» – 42%.

У жовтні у друкованих виданняхна 30% зросло вживання фемінітивів (слів на позначення професій, посад, діяльності жінок у жіночому роді), і тепер їхня кількість становить 80%. Лідерами у використанні фемінітивів стали газети «Народна думка», «Відродження», у яких однаковий показник – 88%. До речі, високий показник застосування фемінітивів у газетах обумовлений великою кількістю замовних політичних матеріалів, в яких багато писалося про депутаток, очільниць, керівниць, активісток, політикинь тощо.

Власне, найбільш гендерночутливим друкованим виданням у жовтні стала газета «Народна думка» 54,7%.

А за весь моніторинговий період  найбільш гендерночутливими серед гіперлокальних друкованих ЗМІ Львівщини виявилися дві газети «Народна думка» і «Воля народу», які мають однаковий показник – 44%.

У жовтні в новинах інтернет-видань жінки як експертки з’являлись у 33% випадків (у серпні цей показник становив 31%). Одначе щодо жінок-героїнь, то відсоток їхньої присутності у матеріалах, порівняно із серпнем знизився на три одиниці і становить 23%.

У 100% випадків уінтернет-виданнях жінки були експерткамив темі соціального захисту, паритету з чоловіками-експертами жінки-експертки досягли у темах політики, економіки(50% і 50% відповідно). Повністю відсутні – у темах вій воєнній тематиці.

Найвищий відсоток експерток (75%) зафіксовано на  «Сайті Стрия 245.ua», однак тут майже стільки ж чоловіків як героїв публікацій (70%). Найбільше героїнь публікацій – в інтернет-виданні “Яворів.інфо” (42%). Найменшу кількість жінок спостеріглив публікаціях сайту «Лайфінфо», де не зафіксовано жодної жінки як експертки (0%), а як героїні вони присутні  лише в 11%.

Упродовж усього моніторингового періоду простежується постійна динаміка до збільшення вживання фемінітивів у гіперлокальних інтернет-виданнях Львівщини. Якщо у лютому показник вживання фемінітивів становив всього лиш 33%, то вже в жовтні він зріс у 2,2 рази – 74%. Втретє лідерому використанні фемінітивів стало інтернет-видання «Лайфінфо» (100%). Найнижчий показник і паритет у вживанні маскулінітивів і фемінітивів знову, як і в серпні, зафіксовано на «Сайті Стрия 245.ua» (50% і 50% відповідно).

Отже, гендернонайчутливішим гіперлокальним інтернет-виданням Львівщини у жовтні став «Сайт Стрия 245.ua (65%), що максимально близько до ідеального показника (66,7%). На другій сходинці – «Джерела Трускавця» (52%).

А згідно з отриманими даними за весь моніторинговий період найбільш гендерночутливим серед гіперлокальних інтернет-медіа виявилося видання «Джерела Трускавця» (46%). На другій сходинці з відривом в 1% – «Сайт Стрия 245.ua» (45%), на третій – «Голос Сокальщини» (43%).

 

Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа Львівщини у жовтні є одним із найвищих в Україні – 44%. Річний показник – 40% (середня позиція).

Ознайомитися із загальними даними моніторингу (інфографіка) можна на сайті Волинського прес-клубу: жовтневі дані – https://bit.ly/3kj3YSi, дані за 2020 рік – https://bit.ly/3e5VHyY

Exit mobile version