Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. На запитання відповідає медіаюрист Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО.
«Два роки тому загинув один з засновників товариства. Нещодавно ми отримали свідоцтво про його смерть. Якими мають бути наші подальші дії?».
– Згідно з статтею 23 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» у разі смерті учасника товариства його частка переходить до його спадкоємця чи правонаступника без згоди учасників товариства. Якщо частка учасника, який помер, становить менше 50 відсотків і протягом року з дня закінчення строку для прийняття спадщини, встановленого законодавством, спадкоємці (правонаступники) такого учасника не подали заяву про вступ до товариства відповідно до закону, товариство може виключити цього учасника з товариства. Строк для прийняття спадщини складає шість місяців, таким чином виключення можливе не раніше, ніж через півтора року після смерті учасника товариства. Таке рішення приймається без врахування голосів учасника, який виключається. Якщо частка такого учасника у статутному капіталі товариства становить 50 відсотків або більше, товариство може приймати рішення, пов’язані з ліквідацією товариства, без врахування голосів цього учасника.
В даному випадку вам потрібно провести загальні збори учасників товариства, на яких прийняти рішення про виключення померлого учасника зі складу учасників товариства. Виключення учасника потягне за собою зміни складу учасників товариства, розміру статутного капіталу та розмірів часток у статутному капіталі і відповідно зміни до статуту.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про розмір статутного капіталу, розміри часток у статутному капіталі чи склад учасників товариства з обмеженою відповідальністю, змін до установчих документів, подаються такі документи:
– заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
– документ про сплату адміністративного збору;
– рішення загальних зборів про: виключення учасника з товариства, визначення розміру статутного капіталу (якщо будуть зміни) та розмірів часток учасників.
Також бажано мати до протоколу копію свідоцтва про смерть фізичної особи.
Для державної реєстрації змін до установчих документів (статуту в новій редакції), подаються такі документи:
– заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
– примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення;
– документ про сплату адміністративного збору;
– установчий документ юридичної особи в новій редакції.
Також зверніть увагу, чи не зміниться інформація про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи. Можливо, що також буде потрібно внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру.
Консультації надаються в рамках виконання проєкту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики».
Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – akardynal@ukr.net