Попри те, що дедалі більше львів’ян пересуваються велосипедами, культура руху у нас не на належному рівні. І багато жителів міста нарікають, що бояться сідати на велосипеди, оскільки не почуваються у безпеці.
– Хтось їздить за правилами, хтось не бажає їх дотримуватись. Так не має бути. Усі учасники дорожнього руху мають усвідомлювати власну відповідальність. Я за те, щоб велосипедисти вивчали правила дорожнього руху, складали іспит і отримували посвідчення чи сертифікат, – таку позицію висловив Ігор Зінкевич, депутат Львівської міської ради, кандидат на посаду міського голови Львівської ОТГ від “Варти”.
На засіданні “Куди їде Львівщина на велосипеді: в Європу чи в Азію. Чого бракує велосипедній інфраструктурі регіону?», яке відбулось у Львівському пресклубі, він наголосив, що існують чіткі правила руху по велосипедній доріжці. Однак ознайомлена з ними, на жаль, невелика кількість людей.
Ігор Зінкевич також висловив незадоволення тим, як у Львові будують велодоріжки:
– Міська влада рапортує про 100 км велодоріжок у Львові, але люди скаржаться, що не можуть повноцінно їздити, бо смуги несподівано перериваються. Якби дотримувались будівельних норм, складали повноцінну комплексну схему велосмуг, цього не було би.
На думку депутата, у Ратуші більше полюбляють говорити про амбітні плани і мріяти, аніж втілювати їх життя.
– Минулого року у нас було кілька засідань щодо мобільності міста. Приїздили швейцарські фахівці. Ми демонстрували їм проєкт велосмуг з Брюховичів до Сихова. І вони, і наші міські чиновники уважно слухали, схвально кивали головами… Але до конкретних дій так і не дійшло. Зате дуже гарно поговорили, – зауважив Ігор Зінкевич.
Ігор Зінкевич вважає, що велотранспорт у Львові мусить розвиватися для того, щоб стати альтернативою громадському для певної категорії людей. Але цього не станеться, допоки велоструктуру будуватимуть хаотично і безсистемно.
– Ось як пояснює нинішню невтішну ситуацію директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шміт – це його пряма цитата: «Строкатість сучасної велоструктури є результатом того, що проєктант і підрядник обираються на тендері. Це щоразу інша фірма, кожна зі своїм баченням і досвідом», – зауважив Ігор Зінкевич. – У мене виникає питання до пана Олега: якщо Інститут просторового розвитку міста вказує на чіткі правила, а якийсь забудовник і проєктант роблять так, як хочуть – то де ті правила і чи взагалі вони існують? «Намалювати» план на 100 км велоструктури, а потім ще «домалювати» на 50 км – це не вихід. Має бути чітка і продумана стратегія розвитку велоструктури принаймні на 5 років.
Відео: Львівський пресклуб