Відповідно до даних соціологічного дослідження щодо якості надання послуг у маршрутних таксі Львова, яке 14-18 січня цього року провів інформаційно-правовий центр «Наше право», лише 21% респондентів задоволені якістю перевезення у львівських маршрутках.
Про це 22 січня на прес-конференції повідомив президент ІПЦ «Наше право» Андрій Лепак.
Загалом впродовж зазначеного періоду було опитано 600 респондентів на зупинках громадського транспорту у Львові методом «обличчя до обличчя». Андрій Лепак зазначив, що минулими роками центр проводив подібні дослідження. І якщо порівнювати, зауважив він, то цьогоріч зменшився відсоток тих, хто готовий активно захищати свої права. Зокрема, 2011 року 84% респондентів потенційно були готові звертатися за захистом своїх прав у відповідні органи (в інспекцію з питань захисту прав споживачів, управління транспорту і зв’язку ЛМР, до перевізника). Цього року таких є лише 35%, зазначив Андрій Лепак.
«Традиційно малий відсоток громадян, які реально кудись зверталися. Так, лише 4,2% опитаних звертались по телефону в управління транспорту і зв’язку з приводу надання неякісних послуг, 4,2% за таких обставин звертались до перевізника, 3,3% – в інспекцію з питань захисту прав споживачів. Лише 24,6% громадян бачили якісь реальні зміни за результатами їхнього звернення», – повідомив він.
«Як бачимо з соцдослідження, громадяни не готові відстоювати свої права. У нас був випадок, коли жінці в маршрутці защемило дверима руку. Вона з нами зв’язалася, і ми вже готові були йти до суду. Однак жінка зустрілась з водієм тієї маршрутки, він їй відшкодував певні кошти. Вони порозумілись. Були випадки, коли громадяни не завжди разом із нами готові були йти в інспекцію з питань захисту прав споживачів і відстоювати свої ж права», – додав Лепак.
Президент ІПЦ «Наше право» також наголосив: останнім часом перевізники постійно порушують питання про збільшення вартості проїзду, однак якість перевезень залишається на тому ж рівні. Зокрема цьогоріч, відповідно до дослідження, громадяни більше звертали увагу на те, як обладнані зупинки. Найбільше вони наголошували на непристосованості інфраструктури зупинки для пасажирів та для посадки, коли кілька транспортних засобів одночасно не можуть перебувати на зупинці, на тому, що не зазначено схеми та графік руху маршруток. Також респонденти вказували на неналежний санітарний стан автобусів, холод взимку та спеку влітку, поганому ставленні до пенсіонерів, курінні, розмовах водіїв по телефону за кермом тощо.
Відповідно до дослідження, пасажири хочуть, аби, перш за все, покращили якість перевезень, упорядкували графік руху, а також зменшили інтервал руху між транспортними засобами.
До нової ж транспортної схеми Львова, зі слів Лепака, 21,7% респондентів ставляться позитивно, 17,9% – нейтрально, 60,4% – негативно.
Щодо підняття тарифу на проїзд у маршрутках Андрій Лепак зауважив: опитувані не бачать передумов для цього. «Лише 0,4% за те, щоб зросла вартість. Решта – або проти, або їм важко відповісти», – підсумував він.