В обласному транспорті Львівщині електронний квиток з’явиться набагато швидше, ніж у самому Львові. Він уже на стадії підписання.
Ймовірно, що це – справа кількох тижнів. Відтак уже дуже скоро обласні перевізники зможуть точно обліковувати поток пасажирів. Очікують, що у березні 2021 року електронний квиток запровадять, пише DailyLviv.
Про це повідомив Тарас Грень, заступник голови Львівської ОДА на засіданні «Як необліковану готівку від пасажирських перевезень на Львівщині перекласти в бюджети ОТГ?» у Львівському пресклубі.
– Електронний квиток для транспорту – вже на стадії підписання. Я думаю, наступного тижня його підпишуть, – сказав він.– Зараз завершують складати реєстр пільговиків. Водночас із обліком відбудеться закупівля програмного забезпечення, валідаторів для автобусів та соціальних карток для пасажирів пільгових категорій. Очікуємо, що в березні наступного року на обласних маршрутах (але не у самому Львові) буде електронний квиток.
Чиновник нагадав, що відшкодування від держави перевізникам за пасажирів, що користуються пільгами, становить 114 млн грн. Але реально дотепер оплачено 60 млн грн, причому більшість коштів надають Львову, але не області. Тому керівництво області вирішило якнайшвидше запровадити чіткий облік пасажиропотоку та коштів. Такий крок, вважає Тарас Грень, сформує взаємну відповідальність між перевізниками і державою.
Однак, наголошує Тарас Грень, електронний квиток – не панацея для вирішення болючого транспортного питання. Наступним кроком має бути зміна підходу до самих перевезень, коли замовником є орган місцевого самовядування, а не перевізник.
– Водій не має думати, як напхати повний автобус людей, щоб заробити більше грошей. Він має знати, що, для прикладу, проїде 124 тис км і отримає за це 124 тис грн. від місцевої влади, яка замовила йому кілометраж перевезень і платить за це. Коли ми з допомогою електронного квитка визначимо точний облік, то зможемо перейти до наступного етапу реорганізації транспортних перевезень в області саме за такою системою, – пояснив він.
Тарас Грень підкреслив, що за цим принципом працює громадський транспорт європейських міст, і ми бачимо, наскільки якісним він є порівнянно з нашим.
Заступник голови ЛОДА додав, що для впровадження нововведення потрібно 3-4 роки копіткої праці, але він вважає, що Львівщина із цим завданням має впоратись.
Відео: Львівський пресклуб