При всіх вузах створені консультаційні центри, де абітурієнтам допомагають подавати заяви на вступ та орієнтують у спеціальностях.
Про це сьогодні, 15 липня, під час інтерв’ю-прес-конференції на тему:
«Вступна кампанія-2016: як спрацьовують нові технології і що потрібно удосконалити?”, яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомили відповідальні секретарі приймальних комісій.
За словами відповідального секретаря приймальної комісії Львівського національного університету імені Івана Франка Андрій Гукалюка, в їхньому вузі такі центри працюють при кожному факультеті.
– Я опів на 8 ранку зустрічаю вступників, які запитують, як подати заяву. Ми їх намагаємося скерувати на факультет, – каже він.
Консультаційні центри працюють з 9.00 до 18.00 в будні та до 13.00 в суботу.
– Там є консультанти, які допомагають подати заяву. Але вступник самостійно сідає за комп’ютер, тому що він сам повинен її подати, – зауважив Андрій Гукалюк.
За його словами, на факультетах також пояснюють, чим одна нова спеціальність відрізняється від іншої.
– Багато вступників вступають туди, де навчалися їхні батьки. Вони знають, що там має бути така спеціальність. А тепер вона може називатися інакше, – говорить він.
Серед нових спеціальностей у Львівському національному університеті імені Івана Франка – це «середня освіта».
– Тобто, якщо людина в майбутньому хоче працювати в школі, то їй варто вступати на ці спеціальності, – пояснює Андрій Гукалюк.
За словами відповідального секретаря приймальної комісії НУ «Львівська політехніка» Романа Шуляра, в їхньому вузі нова спеціальність – це, наприклад, «наука про землю».
– Ніхто про цю спеціальність не знає, а вона відбрунькувалася від геодезії, – розповідає він.
На ці нові спеціальності подано найменше заяв від абітурієнтів. Але не тому, що вони не вартують уваги, а тому, що абітурієнти не знають про них.
– Щодо консультаційних центрів, то один працює в головному навчальному корпусі Степана Бандери, 12, кімната 148, з 9.00 до 18.00 в будні, в суботу до 13.00. Тут працює 10 комп’ютерів, сканер та ксерокс. Інший – в студентській бібліотеці на площі Митрополита Андрея, п’ятий поверх. Там є 200 підключених до інтернету комп’ютерів. Черг немає, послуги – безкоштовні, – каже Романа Шуляр.
Заступник відповідального секретаря приймальної комісії Національного лісотехнічного університету України Ярослав Мацишин зауважив, що їхній вуз має трохи менші консультаційні центри, тому що й вуз менший.
– Але є такі абітурієнти, які не мають електронної пошти і не знають, як її створити, тому потрібно надавати й такі консультації, – каже він.