Прес-клуб лого

Перегляд новини
< Словник фемінітивів запровадить "фотографесу" і "критикесу"

На Львівщині промоніторили 10 видань на гендерну чутливість

27.01.2018 11:25 Категорія: Суспільство

Львівщина перебуває на п’ятому місці в рейтингу з гендерної чутливості регіональних медіа за 2017 рік. На першому місці – Харківська область, на другому – Волинська, третє поділили Вінницька та Рівненська, на четвертому – Дніпропетровська.

Про це 25 січня, під час оприлюднення результатів моніторингу ЗМІ питань гендерної чутливості, повідомила гендерна експертка, експертка проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» Оксана Ярош

За її словами, загалом у лютому та серпні минулого року було промоніторино 180 тисяч журналістських матеріалів в 22 областях України, крім Автономної республіки Крим та Донецької і Луганської областей. Експерти аналізували, як часто місцеві журналісти запитають думку жінок-експерток, роблять жінок героїнями своїх публікацій та наскільки часто вживають фемінітиви (слова жіночого роду, що становлять пару аналогічним словами чоловічого роду).  

Для досліджень у кожній області брали по 5 інтернет-видань та по 5 друкованих ЗМІ. У Львівській області під пильне око дослідження потрапили газети «Високий замок», «Воля народу» «Експрес», «Львівська пошта» та «Ратуша», з інтернет-видань - «Вголос», «Гал-інфо», «Zaxid.net», «Zik» та «Львівський портал». 

- Індекс гендерної чутливості для Львівської області – 33 відсотки. Це – хороший відсоток, - похвалила львівські ЗМІ Оксана Ярош. 

Отож, як показало дослідження, згадані львівські ЗМІ найбільше писали про жінок-волонтерок (тут індекс гендерної чутливості складає 80 відсотків). А ось за експертною думкою щодо волонтерства звертатися жінок не поспішали (тут індекс гендерної чутливості лише 40 відсотків). Також для львівських журналістів багато важить жіноча експертна думка щодо медицини (індекс 51), у сфері розваг (індекс 41) та у сфері освіти й науки (теж 41). Що стосується політики, то жінок-експерток запитували дуже мало (індекс 17), як і писали про жінок-політиків небагато (індекс 20). Те саме стосується й економіки та бізнесу. 

Для порівняння, ЗМІ у Харківській області думку політичних діячок питають удвічі частіше. І майже не цікавляться думкою жінок щодо політичних реформ у Тернопільській та Чернівецькій областях. 

- Наш моніторинг показав, що політика та бізнес – це більш чоловічі теми. А ось освіта, медицина та культура – більш жіночі. Хоча у освіті працює 80 відсотків жінок, проте журналістам у більшості випадків дають коментарі чоловіки, тому що вони – на керівних посадах, - пояснює експертка. 

Загалом львівські медіа писали про жінок у 24 випадках зі ста, і питали думки експерток у 21 випадку зі ста. Тобто віддавали жінкам-фахівцям менше чверті своєї та читацької уваги. Найчастіше зверталися до жінок-експерток «Високий замок», «Ратуша», «Zaxid.net» та «Вголос». 

На думку гендерної експертки, голови ГО «Центр «Жіночі перспективи» Любові Максимович, ЗМІ тільки відобразили те, що насправді діється в суспільстві. 

- Малий відсоток експерток в політиці – це питання відсотка участі жінок на рівні прийняття рішень. Що стосується того, що у львівських ЗМІ експертки у медицині почали більше коментувати, то я це пов’язую з тим, що в нас нова начальниця управління охорони здоров’я Львівської області, - вважає вона.   

Координаторка ВОГО «Волинський прес-клуб», керівниця проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики» Богдана Стельмах вважає, що така низька присутність жінок в медіа тому, що журналістам ліньки шукати нових експерток. 

- Є якийсь експерт, до нього можна зателефонувати, от і добре. Натомість варто звертатися й до інших, різних, - каже вона. 

Щоби полегшити життя журналістам, експертки порадили користуватися базою даних експертів, до яких можна звернутися за будь-яким коментарем. Це - http://expert4.media/ua/ http://expertky.povaha.org.ua/ та http://www.helpsmi.co/


To top

Відео+TV