ПЕП-контроль за роботодавцями від ПФУ

У Львівській області вже 88 тисяч осіб отримують інформацію про нараховані пенсії, страховий стаж та інші дані Пенсійного фонду не під час особистого прийому у відділеннях, а за допомогою веб-порталу. Загалом тут уже зареєструвалися 3 млн. 260 тисяч осіб.

Про це сьогодні, 9 квітня, під час прес-конференції на тему: “Впровадження нових сервісів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України”, яка відбулася у Львівському прес-клубі, повідомила начальник головного управління ПФУ у Львівській області Галина Недзельська.

– Ще 17 тисяч осіб отримують смс повідомлення з деякою інформацією. Загалом кількість звернень, порівняно з першим кварталом минулого року,  збільшилася у два рази, – каже Галина Недзельська.

За словами заступника голови правління Пенсійного фонду України Ірини Ковпашко, Пенсійний фонд вирішив відповідати нормам часу і позбутися довгих черг у коридорах управлінь.

– Ми побачили, що зараз є багато пенсіонерів – активних користувачів інтернет-ресурсів. І зрозуміли, що є досить перспективний спосіб спілкування та уникнення особистих візитів до органів пенсійного фонду саме завдяки зверненням у електронному вигляді, – говорить Ірина Ковпашко.

На сайті Пенсійного фонду було створено Портал електронних послуг (https://portal.pfu.gov.ua/),  яким можуть користуватися пенсіонер, застрахована особа або ж страхувальник (особа, яка сплачує страхові внески за свого працівника).

Як повідомив директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України Олександр Малецький, на порталі вже зареєструвалося 3 млн 260 тисяч осіб.

– Майже 83 тисячі осіб скористалися можливістю записатися на прийом до фахівців Пенсійного фонду. Своєю чергою працівники змогли надати  відповіді на понад 63 тисячі запитів, які надійшли саме через електронний портал, – каже Олександр Малецький.

Зареєструватися на порталі можна двома шляхами. Перший – за допомогою логіна і паролю. Але, щоби отримати цей логін та пароль, потрібно підійти до свого відділення Пенсійного фонду особисто.

Другий спосіб підходить тим, хто володіє електронним цифровим підписом. У такому випадку приходити до Пенсійного фонду не потрібно. До прикладу, електронний цифровий підпис уже мають пенсіонери, які отримали електронне пенсійне посвідчення. Ці посвідчення почали видавати з 2016 року.

Всі детальні інструкції як зареєструватися на порталі є на вищевказаному сайті.

Зареєструватися на порталі можуть пенсіонери, застраховані особи та страхувальники.

Пенсіонери у своєму персональному кабінеті мають доступ до своєї пенсійної особової справи. Тут є вся інформація про зарплату, яку він отримував у певні роки, та скільки було сплачено внесків. Отож, особа може дізнатися чому їй призначено саме таку пенсію. Також можна подати запит на підготовку паперових або електронних документів, записатися на прийом, подати скаргу або ж отримати дані з реєстру застрахованих осіб.

Застраховані особи, які ще не є пенсіонерами, можуть отримати інформацію про страховий стаж та оплату на даний момент часу; виписку з реєстру застрахованих осіб; перевірити особисті дані, тобто адресу, дані паспорта, страхового свідоцтва. Також можуть записатися на прийом, подати скаргу або запит на отримання паперової інформації.

Застрахована особа, за яку страхові внески сплачує роботодавець, побачить тут суму своєї заробітної плати, з якої страхувальник сплатив єдиний соціальний внесок. Таким чином працівник може контролювати свого роботодавця.

– Якщо говорити про страхувальника, то тут він бачить стан його розрахунків з Пенсійним фондом, чи він не боргує. Адже працівникам зараховується страхувальний стаж тільки в тому випадку, якщо підприємство не є боржником. Також страхувальник може отримати інформацію щодо працівника, аби мати змогу розрахуватися з ним за лікарняним листком, – розповідає Олександр Малецький.

Крім того Пенсійний фонд інформує своїх споживачів про накопичений стаж та плату. Цю інформацію можна отримати у своєму кабінеті на Порталі електронних послуг або ж смс-повідомленням.

– Кожного разу, коли надходить інформація про зарахування чи незарахування страхового стажу, особі приходить інформаційне повідомлення. Так людина може знати: сплатив чи не сплатив за неї страхувальник страхові внески, – каже директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України Олександр Малецький.

Він також нагадав, що інформація в реєстрі застрахованих осіб зберігається з 1998 року. Відповідно, страховий стаж рахується з 2000 року.

– Інформація, яка є у трудовій книжці або інших документах, поки що не внесена у реєстр. Але Пенсійний фонд активно працює над тим, аби вона була внесена, – заспокоює фахівець.

За словами Олександра Малецького, зараз уся інформація про пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників налічує 36 терабайтів. І вона надійно захищена. Перший із серверів було придбано за підтримки проекту USAID «Трансформація фінансового сектору».

– Пристрій укомплектований подвійними ресурсами. Тому він забезпечує безперебійну роботу, навіть якщо частина обладнання вийде з ладу. Крім того, за допомогою Світового банку ми отримали ще один такий сервер. І вони працюють у парі.  Цей резервний центр обробки інформації ми винесли за межі Києва. Він дуже потужний і швидкий, – запевнив Олександр Малецький.