Нові он-лайн та мобільні сервіси Пенсійного фонду України

Запровадження пакету нових електронних послуг Пенсійним фондом України стало можливим у тому числі і завдяки тому, що Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» передав Пенсійному фонду України серверну систему Oracle Super Cluster M8 вартістю 1 млн. доларів.

Задля ефективної взаємодії з громадянами та оперативного надання інформації на веб-порталі електронних послуг Пенсійним фондом України (ПФУ) впроваджено ряд нових сервісів, орієнтованих на пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників. Після реєстрації на веб-порталі електронних послуг громадяни зможуть швидко отримувати он-лайн різні види довідок Пенсійного фонду України,  а через послугу СМС-інформування вони зможуть контролювати власні пенсійні нарахування, страховий стаж, а також чесність нарахувань єдиного соціального внеску, які здійснює роботодавець. 

Про це було офіційно повідомлено на прес-конференції ПФУ у Львові, яку було організовано за підтримки Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору».

«Ми запустили новий пакет послуг. Одне із головних завдань Пенсійного фонду України – це максимальне спрощення процедур одержання послуг, і як частина цього напряму – можливість одержати послугу дистанційно, за допомогою сучасних е-сервісів. Ними вже може користуватися кожна застрахована особа, кожен пенсіонер та страхувальник, який пройшов реєстрацію на нашому веб-порталі”,  – заявив під час презентації сервісів директор департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України Олександр Малецький.

Реєстрація на веб-порталі електронних послуг здійснюється з використанням електронного цифрового підпису або за логіном і паролем. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), перелік яких є на порталі. Логін і пароль видається в будь-якому відділенні Пенсійного фонду при пред’явленні паспорта та ідентифікаційного коду. Електронний цифровий підпис дає можливість застрахованій особі увійти до персонального кабінету, в якому можна дізнатись про свій «зароблений» страховий стаж (загальний та у розрізі кожного року), інформацію про щомісячні відрахування (єдиного соціального внеску) роботодавцем.  

Також дистанційно (без особистого відвідування установ Пенсійного фонду) можливо отримати різні довідки (наприклад, витяг із Реєстру застрахованих осіб, довідку про розмір пенсії, індивідуальні відомості про застраховану особу – довідка ОК – 5). Достовірність таких довідок фахівці відповідних установ перевірятимуть через QR-код та спеціальний багатозначний номер під ним.

Користувач веб-порталу ПФУ може налаштувати безкоштовний сервіс СМС-інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення: 

– для застрахованих осіб – про зарахування/незарахування єдиного соціального внеску підприємством, на якому він працює, інформацію про «зароблений» особистий страховий стаж;

– для пенсіонерів – про результати розгляду звернення за призначенням/перерахунком, поновленням пенсії, необхідність звернення до ПФУ для підтвердження даних про особу.

Також через особистий кабінет можна подати електронне звернення до Пенсійного фонду, записатися на особистий прийом.

Для роботодавців (підприємців і підприємств) Пенсійний фонд України дав можливість створити кабінет страхувальника, через який можна перевірити інформацію про подання звітності, бачити повну інформацію про сплату підприємством та фізичними особами-підприємцями єдиного соціального внеску, в тому числі і щодо заборгованості з цього виду платежу до Фонду. Окрім того, через кабінет страхувальника можна отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні).

«Пенсійний фонд прагне змін. Втілюючи нові види послуг та способи їх надання, ми робимо важливі кроки, спрямовані на поліпшення доступності наших сервісів. Сервіси Фонду мають ставати більш комфортними, якісними, зрозумілими для громадян. Ми переконані, що максимальна кількість послуг має надаватись дистанційно, що дозволить не тільки економити час громадян, але й покращить ефективність роботи самого Фонду, оптимізує його видатки», — підсумувала під час прес-конференції заступник голови правління Пенсійного фонду України Ірина Ковпашко. 

Відео про те, як користуватись особистим кабінетом, отримувати онлайн-довідки та замовити послугу СМС-інформування можна переглянути на офіційному веб-ресурсі Фонду www.pfu.gov.ua у розділі «Інструкції».

Запровадження пакету нових послуг Пенсійним фондом України стало можливим у тому числі і завдяки тому, що Проект USAID «Трансформація фінансового сектору» передав Пенсійному фонду України серверну систему Oracle Super Cluster M8 вартістю 1 млн. доларів. Ця система – один з найпотужніших у світі серверів даних, який дозволив поліпшити обслуговування головних користувачів послуг Пенсійного фонду – пенсіонерів України, які наразі зможуть відстежувати свої пенсії в режимі онлайн у сучасній та захищеній системі.  

Нагадаємо, що Посол США в Україні Марі Йованович під час офіційного передання сервера заявила, що нова серверна система надасть Пенсійному фонду України інструментарій, необхідний для забезпечення ефективності та гнучкості його діяльності, а також надійного захисту даних у ПФУ понад 42 млн. громадян України та їх якісного обслуговування.